قدردانی هیات دولت از حضور تاریخی و وحدت افرین اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدای خدمت آغاز افتتاح طرح‌های "یادگار ابراهیم" در خراسان رضوی (۵ خرداد ۱۴۰۳) دیدار خانواده‌های شهدای خدمت با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کار برای مردم، خدمت به مردم و مردمی‌بودن از بارزترین ویژگی‌های شهدای حادثه اخیر است دبیرکل سازمان ملل به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرد + فیلم فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: فریضه جهاد تبیین عمل به امر رهبری است اسامی نامزد‌های هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم اعلام شد پیشنهاد برای ثبت‌نام الکترونیکی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ویدئو | رئیس جمهور عراق وارد تهران شد رئیس و نایب رئیس سنی مجلس دوازدهم مشخص شد مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد حمله به شمال فلسطین اشغالی با ۲۰ موشک مقاومت از جنوب لبنان احتمال آتش‌بس دائم در غزه توسط اسرائیل قوت گرفت آمریکا یک بسته نظامی جدید ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین اختصاص داد پوتین: مشروعیت زلنسکی در اوکراین به پایان رسیده است استقبال کشورهای عرب خلیج فارس از حکم لاهه ضد رژیم صهیونیستی صنعا از آزادی ۱۰۰ اسیر ائتلاف سعودی در اقدامی یکجانبه خبر داد شلیک موشک «فلق» به پایگاه ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی (۴ خرداد ۱۴۰۳) سفر رئیس‌جمهوری عراق به ایران برای گرامی‌داشت شهدای خدمت خشم نتانیاهو از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل حزب الله لبنان مقر لشکر اشغالگران را در «ایلییت» درهم کوبید (۴ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
(به روز می شود)

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟

  • کد خبر: ۴۸۷۳۸
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
  • ۱۲
نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟
تازه‌ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ و پیش افتادن در دو ایالت جورجیا و نوادا و حرکت شانه به شانه دو رقیب در پنسیلوانیا، نامزد دموکرات‌ها در یک قدمی کاخ سفید قرار گرفته و ترامپ هم به شکایت و دیوان عالی دل بسته است.

به گزارش شهرآرانیوز، تازه‌ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ و پیش افتادن در دو ایالت جورجیا و نوادا و حرکت شانه به شانه دو رقیب در پنسیلوانیا، نامزد دموکرات‌ها در یک قدمی کاخ سفید قرار گرفته و ترامپ هم به شکایت و دیوان عالی دل بسته است.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا از فاکس نیوز و یو اس‌ای تودی، بایدن ۱۶ رای الکترال ایالت حساس میشیگان را به خود اختصاص داد تا اختلاف خود را با ترامپ افزایش داده و برای کسب ۲۷۰ رای الکترال تنها نیاز به ۶ رای الکترال دیگر داشته باشد.

 

بنابر این، در صورتی که بایدن بتواند "در هر یک از ایالت‌های باقی مانده" از جمله نوادا با ۶ رای الکترال، جورجیا با ۱۶ رای الکترال، پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال و آریزونا با ۱۱ رای الکترال پیروز شود، کلید کاخ سفید را از ترامپ دریافت خواهد کرد. بیشتر آرا این ایالت‌ها شمرده شده و بایدن تا کنون پیشتاز این ایالت‌ها است.

 

نتیجه انتخابات آمریکا چه زمانی مشخص می شود؟

برخی کارشناسان دو روز تا حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی پیش بینی کرده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره‌های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است.

 

ناظران معتقدند که بیشتر آرای پستی از آن دموکرات‌ها و طرفداران بایدن است.

 

برخی کارشناسان با توجه به رفتار نامتعارف و اظهارات تند و خشن نامزد‌های انتخابات آمریکا، احتمال درگیری‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا بعداز اعلام نتایج را داده اند.

 

ترامپ تا این لحظه مدعی «پیروزی بزرگ شده»، اما گفته که دموکرات‌ها در صدد «دزدیدن نتایج انتخابات» هستند و در مقابل بایدن هم به طرفدارانش گفته است که در خصوص پیروزی احساس خوبی دارد و بهتر است تا شمارش آخرین ارا صبر کنند.

 

مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده اند که انتخاب بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیروز (سه شنبه) به مناسب سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) و سالروز ۱۳ آبان با تاکید بر اینکه امروز آمریکا همان فرعون مصر و طاغوت روزگار ماست، بیان کردند: هر کس رئیس جمهور آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تاثیری ندارد.

 

ایشان خطاب به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

 

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران هم روز چهارشنبه و در جلسه هیات دولت گفت: می‌خواهیم آمریکا به قانون و همه معاهدات بین المللی و چندجانبه برگردد و به احترام به ملت ایران برگردد. می‌خواهیم به جای تحریم، احترام باشد. اگر آمریکا تحریم غیرظالمانه را برداشت و احترام گذاشت آن وقت شرایط ما فرق می‌کند. اگر تهدید را کنار گذاشت و احترام و تکریم را انجام داد، شرایط فرق می‌کند. اگر به جای عهدشکنی و قانون شکنی، به دنبال اجرای تعهدات بود شرایط فرق می‌کند. برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است وگرنه فرد و حزب برای ما اهمیتی ندارد.

 

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به شیوه درست برنگردد، برنامه ریزی کردیم اگر آمریکایی‌ها فهمیدند و عبرت گرفتند و راه دیگر را انتخاب کردند چه بهتر، در غیر این‌صورت تصمیمات ما بر این مبنا است که اگر شرایط سخت بود، کشور چگونه اداره شود.

 

بر اساس آمار منتشر شده از تارنمای "پروژه انتخابات" آمریکا بیش از ۱۰۲ میلیون نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق‌ها انداخته‌اند. ۳۵ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۳ نفر آن‌ها به صورت حضوری و ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۸۷ نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت کرده‌اند.

 

بنابر این گزارش، آخرین آرای مردمی بایدن تا لحظه مخابره این خبر بیش از ۵۹ میلیون و ۱۴۲هزار نفر بوده و آرای مردمی ترامپ نیز بیش از ۵۷ میلیون و ۹۰۰هزار نفر است.


به گزارش فاکس نیوز بایدن تاکنون ۴۹.۷ درصد آرای مردمی و ترامپ نیز ۴۸.۶ درصد آرای مردمی را کسب کرده اند.

 

اگر چه هنوز آمار مشخصی از مشارکت‌کنندگان در انتخابات منتشر نشده است، اما پیش بینی می‌شود که نسبت به رقابت‌های گذشته از درصد بالاتر برخوردار شود.

 


‏نتایج اولیه شمارش آراء ‎انتخابات۲۰۲۰ در ایالت نوادا ( با ۶ رای الکترال ) منتشر شد

ترامپ با اختلاف زیاد در نوادا پیشتاز است

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

گزارش کامران نجف زاده از آخرین وضعیت انتخابات آمریکا و احتمال ایجاد آشوب در ایالات متحده

 


 

نتایج غیررسمی انتخابات آمریکا، بر اساس رای الکترال کالج:

بایدن: ۲۰۵
ترامپ: ۱۱۲

بر اساس این تصویر منتشرشده توسط نیویورک‌تایمز، تا این لحظه شمارش آرا در ایالت‌های مختلف نشان می‌دهد نامزد دموکرات‌ها از نامزد جمهوری‌خواهان جلوتر است، اما تکلیف ۲۲۱ رای الکترال کالج دیگر هنوز مشخص نیست.

در سیستم انتخاباتی آمریکا نامزد پیروز باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال کالج را کسب کند تا در جایگاه رئیس‌جمهوری این کشور قرار گیرد. پس از اعلام نتایج در ۳۱ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت، ۱۹۲ رای برای بایدن و ۱۱۴ رای برای ترامپ شده است.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

ترامپ ۳۸ رأی الکترال در تگزاس بدست آورد و در این ایالت پیروز شد

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


تصویری از تجمع آمریکایی‌ها مقابل کاخ سفید
 
نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟

 

آخرین وضعیت آرا در انتخابات آمریکا

ایالت آلاسکا (با ۳ رأی الکترال) ۲۳ درصد آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۸.۱ به ۳۸.۳ از جو بایدن جلو است.

 ایالت نوادا (با ۶ رأی الکترال) ۵۱ درصد آرا شمارش شده است که بایدن با ۵۱.۵ نسبت به ۴۶.۵ از ترامپ جلو است.

آریزونا (با ۱۱ رأی الکترال) ۷۷ درصد آرا شمارش شده است که بایدن با ۵۲.۵ درصد نسبت به ۴۶.۲ از ترامپ جلو است.

جورجیا (۱۶ رأی الکترال) ۸۹ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۱.۹ به ۴۶.۹ به نفع ترامپ است.

کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال) ۹۴ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۰.۱ به ۴۸.۷ به نفع ترامپ است.

پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال) ۶۴ درصد شمارش شده است که دونالد ترامپ با ۵۶.۷ درصد به ۴۲.۱ از بایدن جلو است.

میشیگان (۱۶ رأی الکترال) بر اساس شمارش ۶۴ درصد آرا ترامپ ۵۳.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۴.۸ درصد آرا را به دست آورده است.

ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال) ۸۶ درصد آرا شمارش شده که نتیجه با ۵۱.۲ به ۴۷.۳ به نفع دونالد ترامپ است.

ترامپ در حال حاضر ۲۱۳ رأی الکترال و بایدن ۲۲۴ رأی الکترال دارد.

 

رأی بیشتر ترامپ نسبت به بایدن در نبراسکا

در دو ایالت نبراسکا و مِین، برخلاف دیگر ایالت‌ها، آرای الکترال بر حسب رأی مردمی نامزدها تقسیم می‌شود. در نبراسکا که ۵ رأی الکترال دارد، ۴ رأی به ترامپ و یک رأی به بایدن رسید.

 


آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا ( ساعت 10:25 )

بایدن 66,072,691 votes (50%)
ترامپ 64,036,624 votes (48%)

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


بایدن ۱۱ رأی الکترال دیگر بدست آورد و آرای الکترال او به ۲۳۶ رأی رسید

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا ساعت ۱۱:۴۵ 

ترامپ ۴۸.۶ درصد آرا - ۲۱۳ الکترال
بایدن ۴۹.۸ درصد آرا - ۲۳۸ الکترال

هرکس ۲۷۰ الکترال را از آن خود کند پیروز است


این‌نتایج تا ساعت ۱۱:۴۵ است و چنددقیقه دیگر بروز می‌شود

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


رقابت نفس‌گیر بایدن و ترامپ بر سر ۸۳ رای الکترال باقی مانده

 

وضعیت آخرین نتایج شمارش آراء در شش ایالت سرنوشت‌ساز باقی‌مانده از پیشتازی ترامپ در پنج ایالت حکایت دارد.

تا این لحظه جو بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۹ درصد آرای مردمی را کسب کرده‌اند.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

بایدن و ترامپ در دو ایالت ویسکانسین و پنسیلوانیا شانه به شانه در حال رقابتند

پنسیلوانیا ۲۰ رای و ویسکانسین ۱۰ رای الکترال در انتخابات آمریکا دارد.

در حال حاضر بایدن ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال را کسب کرده‌اند و هر کدام به ۲۷۰ رأی برسد پیروز انتخابات خواهد بود.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

بایدن در ویسکانسین جلو افتاد

بر اساس آمار گاردین، بایدن در ایالت ویسکانسین با اختلاف جزئی از ترامپ پیش افتاده است. ۹۵% آراء این ایالت شمارش شده. این ایالت ۱۰ الکترال دارد.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


کشور همسر ترامپ به ترامپ تبریک گفت!

یانز یانشا، نخست‌وزیر اسلوونی، کشور همسر رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به رسمیت شناخت و به او تبریک گفت.


او توییت کرده: کاملا روشن است که آمریکایی‌ها ترامپ را انتخاب کرده‌اند.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

همه چشم‌ها به پنسیلوانیاست

ایالت پنسیلوانیا درحال حاضر با ۳۶ درصد آراء شمرده‌نشده به عنوان بیشترین سهم در آرای شمرده‌نشده و دارا بودن ۲۰ رای الکترال به عنوان بیشترین سهم در بین ایالت‌های باقی‌مانده، تعیین کننده‌ترین ایالت در مشخص‌شدن نتیجه انتخابات آمریکاست.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

کم‌شدن فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان

با شمارش ۸۷ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، ترامپ ۴۹.۹ و بایدن ۴۸.۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. پیشتر و با شمارش ۸۰ درصد آراء، اختلاف ترامپ و بایدن ۵ درصد بود.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

تازه‌ترین نتایج در انتخابات آمریکا

در حال حاضر بایدن در آریزونا ۵۱ به ۴۶، در نوودا ۴۹ به ۴۸ و در ویسکانسین ۴۹.۲ به ۴۹ از ترامپ جلوست

در میشیگان، ترامپ ۵۱ به ۴۷ جلوتر از بایدن حرکت می‌کند

ترامپ در کارولینای شمالی با نسبت ۵۰ به ۴۸، در جورجیا با نسبت ۵۰ به ۴۸ و در پنسیلوانیا با نسبت ۵۵ به ۴۳ درصد آرا از بایدن جلوتر است

اگر بایدن رای ایالت‌های آریزونا، میشیگان، نوودا و ویسکانسین را به دست بیاورد، می‌تواند با وجود شکست در ایالت‌های کارولینای شمالی، جورجیا و پنسیلوانیا، راهی کاخ سفید شود.

 

بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد

رئیس کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده‌اند و جو بایدن با اختلاف ۲۰۶۹۷ رأی پیروز شده است

ساعاتی پیش با شمارش ۹۵ درصد آرا در ایالت ویسکانسین، جو بایدن اندکی (حدود ۲۰ هزار رای) از دونالد ترامپ، جلوتر بود.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با کمتر از ۳۰ هزار رای هیلاری کلینتون، رقیبش از حزب دموکرات را در ویسکانسین شکست داد.

ویسکانسین می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین برنده کاخ سفید داشته باشد.

 

ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا در ویسکانسین شد

رئیس کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین گفته که بایدن با اختلاف ۲۰۶۹۷ رأی پیروز شده است. در پی اعلام این خبر، ستاد انتخابات ترامپ خواستار شمارش مجدد آرا در این ایالت شد

 

سی‌ان‌ان: بایدن پیروز ایالت میشیگان شد

بایدن با پیروزی در میشیگان ۱۶ الکترال دیگر پیش افتاد؛ فاصله‌ی نامزد دموکرات‌ها تا پیروزی در انتخابات به ۶ رای رسید

مجموع آرای بایدن در تمام ایالت ها: ۷۰,۸۴۰,۳۹۸ (۵۰%)
مجموع آرای ترامپ در تمام ایالت ها: ۶۸,۱۲۴,۹۰۲ (۴۸%)

 

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟

 


 

جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا؛ ۴ ایالت سرنوشت‌ساز که هنوز نتیجه رسمی آن‌ها مشخص نیست.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

جدیدترین آمار شمارش آرای ایالت‌های سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا / ساعت ۹:۸ صبح پنجشنبه ۵ نوامبر

 

پنسیوانیا: ترامپ با ۱۶۴ هزار رایپیش است، اما رای شهرستان فیلادلفیا، متمایل به دموکرات‌ها هنوز باقی مانده است.

جورجیا: ترامپ با ۲۸ هزار رای جلو است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

آریزونا: بایدن ۷۹ هزار رای جلوتر از ترامپ است، اما ترامپ اختلاف رای خود را با بایدن کم کرده است.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


نماى داخلى يك شعبه شمارش آراء در آريزونا

بيرون از شعبه حاميان ترامپ شعار مى دهند و در داخل پليس كاملا مسلح آماده مقابله با حملات احتمالى است.


آخرین وضعیت شمارش آرا در ۴ ایالت باقیمانده

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


داد و فریاد ترامپ به خاطر اعلام پیروزی بایدن در ایالت آریزونا
 
رئیس جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی با روپرت مرداک، هوادار ۸۹ ساله خود، داد و فریاد به راه انداخت، زیرا کانال تلویزیونی فاکس نیوز، متعلق به وی، از پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در آریزونا خبر داده بود.
 
 
ترامپ: تمامی ایالت‌هایی که بایدن مدعی پیروزی شده را به چالش می‌کشیم
 
ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت :

تمام ایالت‌هایی که ادعا شده بایدن در آن‌ها به پیروزی رسیده توسط ما بخاطر تقلب مورد چالش حقوقی قرار خواهند گرفت. دلایل زیادی داریم، فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما می‌بریم. اول آمریکا.
 
ستاد بایدن: واکنش ترامپ به انتخابات ناامیدکننده است

ستاد بایدن:واکنش رئیس جمهور به انتخابات نا امید کننده است.
پیروزی نزدیک است و پیروزی در هر یکی از ایالت‌های باقی‌مانده نتیجه انتخابات را یکسره خواهد کرد.
 
افزایش فاصله بایدن با ترامپ در ایالت نوادا

شبکه سی‌ان ان گزارش داد که فاصله بایدن با ترامپ در ایالت کلیدی نوادا افزایش یافته و به ۱۲ هزار رای رسیده است.

با شمارش ۷۶ درصد آرای این ایالت، بایدن تا کنون ۴۹.۵ درصد آرا و ترامپ نیز ۴۸.۵ درصد آرا را در این ایالت بدست آورده اند.
 
 
مهلت ۲۱ روزه دادگاه میشیگان برای رسیدگی به شکایت ترامپ
 
دادگاهی در میشیگان به مسئولان این ایالت ۲۱ روز فرصت داد تا به شکایت کمپین ترامپ در مورد شمارش آرای زودهنگام رسیدگی کنند.
 
 
بایدن: از جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم

نامزد دموکرات‌ها در پیامی در توئیتر:
صبور باشید. رأی‌ها در حال شمارش هستند و ما از جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم.
 
ستاد بایدن: پیروزی نزدیک است
 
«جن اومالی دیلون» رئیس ستاد انتخاباتی بایدن در کنفرانسی ویدیویی با خبرنگاران گفت که برآورد‌ها و آمار داخلی این ستاد نشان می‌دهد که بایدن در ایالت‌های کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا یا نوادا می‌تواند آرای کافی را برای اعلام پیروزی به دست آورد.
 
 
بایدن در پنسیلوانیا ترامپ را پشت سر گذاشت
 
بر اساس آخرین نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا که با شمارش ۹۸ درصد آرا بدست آمده، جو بایدن سه میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۱۹ رای معادل ۴۹.۵ درصد آرای مردمی را تصاحب کرده است.

بر همین اساس دونالد ترامپ نیز سه میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۲۵ رای مردمی معادل ۴۹.۴ درصد آرا را تصاحب کرده است./مهر -جمعه 17:36
 
 
اعمال ممنوعیت پرواز هر نوع هواپیما بر فراز منزل بایدن
 
شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «دونالد ترامپ» در تماس با نزدیکانش گفته قصد ندارد شکست در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرد.

سی ان ان در گزارشی دیگر اعلام کرد که پرواز هر نوع هواپیمایی بر فراز منزل جو بایدن ممنوع شده است.

واشنگتن پست نیز صبح امروز گزارش داده بود که سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن به ولمینگتون اعزام شده است؛ وی به احتمال زیاد امروز جمعه پیروزی خود را اعلام خواهد کرد.

در حال حاضر بایدن فقط ۶ رأی الکترال تا پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد.
 
 
ترامپ در کارولینای شمالی بایدن در پشت سر گذاشت
 
شمارش ۹۴ درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کارولینای شمالی گویای آن است که جو بایدن با کسب دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۸۳ رای، ۴۸.۷ درصد آرا را بدست آورده است.

در همین ایالت دونالد ترامپ با کسب دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۸۴ رای، ۵۰.۱ درصد آرای آن را کسب کرده است.

کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال دارد و در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ نامزد حزب جمهوریخواه برنده آرای آن شده بود./مهر
 
 
ستاد انتخاباتی ترامپ پیروزی بایدن را رد کرد
 
ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که آن‌ها همچنان در رقابت انتخاباتی حضور دارند و هرگونه پیش بینی جو بایدن به عنوان برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را دروغ و خارج از نتایج نهایی خواند.

"مت مورگان" مشاور کل انتخاباتی ترامپ در این بیانیه اعلام کرد: انتخابات به پایان نرسیده است. پیش بینی دروغین جو بایدن به عنوان برنده براساس نتایج چهار ایالت است دور از واقعیت است.

همچنین دونالد ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا نیز دقایقی پیش در پیام توییتری نوشت: پنسیلوانیا تاریخ پوسیده‌ای در تمامیت انتخابات دارد.

انتقاد رییس جمهوری آمریکا از آرا پنسیلوانیا در حالی صورت می‌گیرد که وی با آرای شرکت کنندگان این ایالت تواسنت در سال ۲۰۱۶ توانست هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود را شکست بدهد./ ایرنا
 
 
پلوسی: بایدن در مقام ریاست جمهوری عامل اتحاد آمریکا خواهد بود
 
نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی در واشنگتن گفت: ترامپ سعی می‌کند اعتبار انتخابات ما را زیر سئوال ببرد.

به گزارش ایسنا، پلوسی در این سخنرانی تاکید کرد جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا است گرچه باید کمی صبر کرد.
 
 
ایوانکا ترامپ: آرای غیر قانونی را نباید شمرد
 
ایوانکا ترامپ درباره شمارش آرای انتخابات آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: تمام آرای قانونی باید شمرده شود، اما آرای غیر قانونی خیر!

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، معمولا اشاره تیم ترامپ و حامیانشان بر این است که آرایی که به صورت حضوری در صندوق‌ها ریخته شده، آرای قانونی هستند و آرای پستی و غیر حضوری، غیر قانونی.

این اشاره آن‌ها به این دلیل است که ترامپ در ایالت‌های کلیدی، جورجیا، پنسیلوانیا و نوادا با شمارش همین آرای پستی در حال واگذاری انتخابات به رقیب دموکراتش بایدن است، مساله‌ای که به مذاق حامیان ترامپ از جمله دخترش ایوانکا که مشاور پدرش نیز است، خوش نیامده است.
 
 
پیشتازی بایدن در ایالت‌های پنسیلوانیا و جورجیا
 
نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟
 
 
 
ترامپ: کوتاه نخواهم آمد
 
رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شدت از «نبود شفافیت در روند شمارش و تأیید آرای انتخاباتی» در این کشور انتقاد کرد.
به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از نبود شفافیت در انتخابات آمریکا اعلام کرد که این نبود شفافیت تنها به انتخابات ریاست جمهوری امسال محدود نمی‌شود.

ترامپ درباره فرایند شمارش و تأیید آرای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تصریح کرد: ما معتقدیم که مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند و این مسئله دیگر مربوط به یک انتخابات خاص نیست، بلکه به صداقت و درستی کل فرایند انتخاباتی ما مربوط می‌شود.

وی افزود: ما از ابتدا گفته بودیم که همه آرای قانونی باید شمرده شود و همه آرای قانونی نباید شمرده شود، اما در هر مرحله‌ای از کار با مقاومت دموکرات‌های در این زمینه مواجه شدیم.

رئیس جمهور آمریکا که در آستانه شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ما این فرایند را از تمامی جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مردم آمریکا به دولت ما اعتماد داشته باشند. من هرگز در مسیر مبارزه برای شما و برای کشورمان کوتاه نخواهم آمد.
 
 
 

 

آخرین نتایج شمارش آراء در ۴ ایالت جنجالی آمریکا

ایالت جورجیا، تعداد آرای جو بایدن ۴۰۲۰ رأی بیشتر از ترامپ است.

ایالت پنسیلوانیا آرای جو بایدن ۲۱۷۰۵ رأی بیشتر از ترامپ است.

ایالت نوادا، آرای جو بایدن ۲۲۶۵۷ رأی بیشتر از ترامپ است.

ایالت آریزونا، آرای جو بایدن ۲۹۸۶۱ رأی بیشتر از ترامپ است.

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا | ترامپ پیشتاز است یا بایدن؟


 

روايت کامران نجف زاده از پر سر وصدا ترين انتخابات آمريکا در چند سال اخير


 

 آخرین شمارش آرا در ایالت های باقیمانده آمریکا

 پنسیلوانیا: با شمارش۹۹ درصد آرا - ترامپ: ۴۹.۲ / ترامپ: ۴۹.۲ / بایدن: ۴۹.۶ - دارای ۲۰ رای الکترال

کارولینای شمالی با شمارش ۹۹ درصد آرا - ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷ - دارای ۱۵رای الکترال

جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا - ترامپ: ۴۹.۳ / بایدن: ۴۹.۴ /(بایدن با ۴۰۲۰رای بیشتر/- دارای ۱۶ رای الکترال

آلاسکا با شمارش ۵۶ درصد آرا - ترامپ: ۶۲.۹ / بایدن: ۳۳.- دارای ۳رای الکترال

نوادا با شمارش ۹۳ درصد آرا - ترامپ: ۴۸. / بایدن: ۴۹.۸ - دارای ۶ رای الکترال

تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

 


 

تظاهرات طرفداران ترامپ در دیترویت

طرفداران «ترامپ» در دیترویت با برگزاری تظاهرات نسبت به آنچه دزدیدن ریاست جمهوری از ترامپ نامیدند، اعتراض کردند.


بیشتر بخوانید:

هواداران ترامپ به خیابان‌ها آمدند+ فیلم

 

وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

 

کدام ایالت‌های آمریکا نقش مهمی در نتیجه انتخابات دارند؟

 

ترامپ: آماده برگزاری جشن و پایکوبی هستیم

 

 بایدن: در مسیر پیروزی قرار داریم

 

ترامپ مدعی سرقت انتخابات شد | توئیتر این توئیت را برچسب زد

خبر تکمیل می شود

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
مندلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
3
5
ترامپ پیروز است .
ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اشتباه نگو جو بایدن پیروز شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
7
2
هیچکدام فقط روحانی
Bardia
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
2
0
بارون بیادوای به کلوخ برف بیادوای به کلوخ
حمید صدریان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
3
0
بسمه تعالی

با سلام این پیروز شود یاان معنی ندارد زیرا فلسطین دراشغال عراق وافغانستان و یمن نیز همینطور علنا بگویم تا ملت امریکا خود ازادانه
اقدام نکنند هر نتیجه ای باشد اسراییل پیروز خواهد بود
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
1
5
بایدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
2
3
باسلام انشالا ک بایدن پیروز
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
1
0
به نظر من روحانی برنده این رقابت میشه و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
2
دیشب کی برد ترامپ یا بایدین
ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
آقای بایدن برنده شد از اولش هم معلوم بود که برنده میشه چونکه خود مردم آمریکا هم از ترامپ بی مصرف سیر شده بودند این پیروزی رو به آقای جو بایدن تبریک میگویم
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
1
0
یک زرد برادر شغاله مرده شور آمریکا رو ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
خدا کنه ادم خوبی بیاد همه چی ارزونی بشه زندگی اسوده ای داشته باشیم تو این کرونا مخصوصا خیلی ها بیکارن به خاطر مریضی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->